מדריך לתכנון חדר ארונות - איך מתחילים?

חדרי ארונות הם חלק בלתי נפרד מהבית המודרני. הם מאפשרים לנו לסדר ולארגן את הבית בצורה מסודרת ויעילה ומאפשרים לנו לאחסן את הבגדים והאביזרים שלנו בצורה נכונה ונגישה.

מה הצעדים הראשונים שיש לבצע כשניגשים לתכנון חדר ארונות? הטיפים הראשונים בשלושה צעדים פשוטים, במדריך המצורף

צעד ראשון: מדידת המקום

נשמע אלמנטרי, אך בכל זאת: מתחילים לתכנן חדר ארונות? בואו עם המידות המדויקות של החלל בו תרצו שימוקם חדר הארונות ורצוי לבצע גם מדידות דרכי הכניסה, לא רק החלל בו תבוצע ההתקנה. מדידה תתבצע לרוחב ואורך החלל, ללא פאנלים , סימון פתחים ואופן פתיחתם, סימון נקודות חשמל, תאורה, מזגן, מים, אש, ציוד מיוחד אחר בחדר, נישה, בליטה, וכל דבר אחר שמקובע בחדר. אם יש חלון בחדר בדקו האם יש תריס גלילה הבולט לחדר? האם יש עדן חלון הבולטת לחדר? חשוב לזכור שהמטרה היא ליצור חדר ארונות המתאים לצרכים היומיומיים שלכם ושיתאפשר כניסתו למקום המיועד ולבנייתו של הרהיט בחדר.

צעד שני: אפיון הצרכים לאסון בחדר הארונות

לחדרי הארונות שלל פתרונות אחסון ואפשרויות לניצול מיטבי של החלל. כדי לבחור את הפתרונות הטובים ביותר עבורכם בדקו את הצרכים היומיומיים שלכם. כגון: כמות הבגדים ואופן איחסונם הרצוי - קיפול או תליה, אורך התליה המבוקש. סוגי האביזרים הנלווים ללבוש ואופן אחסונם הרצוי. יש לזכור שסידור הפריטים בארונות צריך להיות מאורגן כדי לאפשר לכם למצוא את  פריטי הלבוש בצורה קלה ונוחה. כמו כן, במידה וחדר הארונות מיועד גם לאחסן שמיכות ומצעים ועוד דברי אחסון של כלל הבית ומה הנגישות הנדרשת אליהם- מפות, מגבות וכו'.

צעד שלישי: תכנון פיזי של הארון

אותה רשימת צרכים ורצונות שהכנו, תעזור לנו לבחירת מידות הארונות ותכנונו הפיזי של המקום. כמה מתקני תלייה נשלב סגנון התליה וגובה התלייה, כמה מדפים וגובה כל מדף, האם נשלב מג פנימיות ושילובי אחסון נוספים.

בתכנון הפיזי נצטרך לשלב בין מידות החלל ושאר הנקודות שלקחנו במדידה של החלל לבין הארונות- האם יהיה ארון מול ארון  או ארון בצורת "ר" או בצורת "ח" ומעצב ימליץ על תכנון אופטימלי המשלב בצורה אופטימלית בין הצרכים לחלל.

מוכנים להתחיל לתכנן?


עברתם על כל הסעיפים במדריך? מזל טוב. אתם בדרך הנכונה לקראת חדר ארונות מושלם שמתאים בדיוק לצרכים היומיומיים שלכם ומשתלב בצורה טובה עם סגנון הבית. רוצים לדעת עוד? המומחים של רהיטי דורון כאן לרשותכם!