טיפים לבחירת מיטת ילדים

לפני הרכישה תמיד מומלץ לבצע סקר שוק - לראות מה הם סוגי המיטות הקיימות, מחירים וסגנונות. ולא פחות חשוב לקבל המלצות מחברים על התנסויות שלהם עם המיטות ועם החברות המשווקות. מומלץ לקבל מידע נוסף דרך השתתפות בפורומים השונים, באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות.
 
הכי חשוב- ליהנות מהחוויה, החוויה של רכישת מיטת ילדים ראשונה לילד, הינה חוויה גם עבור ההורים וגם עבור הילדים. חשוב לנסות לשמור על חווית שיתוף מרגשת ומשתפת עבור כל המשפחה ולאורך כל התהליך- הבחירה, ההחלטה, קבלת המיטה בבית, והכי חשוב- היום הראשון שהילד ישן במיטה החדשה!!!
 

בחירת סוג המיטה


כאשר מחליטים להעביר את הילד ממיטת תינוק למיטת ילדים קיימות שתי מיטות עיקריות לשלב הזה. הבחירה בסוגהמיטה הינה החלטת ההורים לאחר שבחנו היטב את גודל החדר ואת המיטה שניתן להכניס לחדר ולאיזה טווח זמן נדרשת המיטה:
 
מיטת מעבר- שהינה מיטה צרה וקצרהלתקופה  מוגבלת, מתאימה לילדים החל מגיל שנה עד גיל 3
 
מיטת ילדים - אורך מיטה סטנדרטית הינו 190 ס"מ וקיימת בשני רחבים עיקריים- מיטה ברוחב 80 ס"מ או מיטה ברוחב 90 ס"מ. מתאימה לילדים מגיל שנה עד גיל 10.
 

התנסות במיטה


חשוב לפני הרכישה להביא את הילד לחנות הרהיטים על מנת שיתנסה במיטה:
בשביל ההורים שייבחנו איך הילד עולה ויורד מהמיטה בקלות ובבטיחות
בשביל הילד שיהיה שותף לחווית הקנייה וההתרגשות לכניסה לעולמם של הילדים "הגדולים".
 

סגנון המיטה


קיימות מגוון מיטות ילדים לפי החלטת ההורים ולאחר שזיהו את הצרכים הפיזיולוגים בתוך חדרי ילדים ואת הקו העיצובי של המיטה:
 
מיטה נמוכה - מיטה שנמוכה ממיטה רגילה, מקנה ביטחון בירידה והעלייה למיטה, בעלת קווים עיצוביים מיוחדים אך לרוב מלווה בוויתור על מקום אחסון ומיטת אירוח.
 
מיטה גבוהה- מיטה שניתן לשלב בחלקה התחתון מקום אחסון נרחב, מיטת אירוח, או מיטה לשינה נוספת קבועה לילד נוסף בבית.
 
בחירת מזרן
חשוב לבחור במיטה עם מזרן קשה במידה, ולא לנטות לבחור בגילאים האלו במזרן קפיצים או מזרן רך מידיי, זהו שלב התפתחותי חשוב בחיי הילד. (הורים שימו לב האם המחיר שנאמר לכם למיטה כולל מזרנים או שצריך לרכוש בנפרד!)
 

מגן בטיחות למיטה


במיטה גבוהה חשוב להוסיף מגן בטיחות למיטה על מנת שיגן על הילד הישן במיטה מלהתגלגל לרצפה בזמן השינה. לרוב מגן המיטה קצר מאורך המיטה כדי לאפשר ירידה ועלייה נוחה מהמיטה באופן קבוע ללא צורך בהסרת המגן באופן תכוף.
מיטות ילדים ברהיטי דורון במחירים אטרקטיביים, כולל מזרונים ותעודת אחריות לשלוש שנים!!!