כיצד מחליטים איך למקם ארון בחדר?

07/01/2024 10:04 ע"י המערכת

כיצד מחליטים איך למקם ארון בחדר? 

כאשר בוחרים את המיקום מתאים לארון עם דלתות עד התקרה או ארון הזזה בחדר שינה או בחדר ילדים, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, כמו: גודל החדר, מיקום הפתחים ואופן פתיחתם והיחס כלפי מיקום המיטה. 


מה השיקולים הרלוונטיים למיקום ארון בחדר? 


גודל החדר: ארון הוא לרוב הרהיט הגדול וחדר ולכן גם יהיה הדומיננטי בחלל. לכן חשוב לוודא שיש מקום בחדר כדי להכניסו ולמקמו במקום הרצוי ומספיק מקום בשביל להרכיב אותו בחלל הרצוי. אם החדר קטן, ייתכן שיהיה צורך להציב את הארון בחלקו הצר של החדר כדי ליצור אשליה של מרחב גדול יותר. לדוגמא, אם החדר הוא 2 מטרים רוחב ו-3 מטרים אורך, ניתן להציב את הארון על הקיר הצר, כלומר על הקיר שאורכו 2 מטרים. כך, הארון יתפוס פחות מקום ויאפשר תנועה נוחה בחדר.

מיקום הדלתות: אם בחרתם בארון עם דלתות ולא בארון הזזה, חשוב כמובן שהדלתות לא יפריעו לכניסה לחדר ולא יתנגשו בין הדלתות של הארון לדלת החדר או דלתות החלון לחלופין. אם דלת החדר נפתחת לכיוון ימין, ניתן להציב את הארון על הקיר השמאלי של החדר ולהיפך. כך, הדלתות לא יסתירו את הכניסה לחדר וישאר מספיק מקום לתנועה. אם החדר קטן, ייתכן וכדאי לבחור בארון עם דלתות הזזה (קישור למאמר). 

מיקום החלונות: אם הארון נמצא מול חלון, ייתכן ועדיף לבחור בארון עם דלתות מראה כדי להגביר את האור הנכנס לחדר. ובכל מקרה רצוי להגן על כניסה ישירה של קרני השמש לחדר עם וילון שייסנן את קרני האור מפגיעה ודהייה של הפריטים בחדר.

מיקום הארון ביחס למיטה: במקרים רבים, הארון ימוקם על קיר ראשי בנישה או בחלל החדר, מול המיטה או לצד המיטה. ובכל מקרה הקפידו לייצר מקום עמידה נח מול הארון מינימום 60 ס"מ ועד 80 ס"מ. אם בנוסף, המקום לפני הארון הוא גם מעבר דרך בחדר למשתמשים נוספים בחדר, השאירו מרווח של 100 ס"מ. 

 

במאמר קודם דיברנו על תכנון הארון . תכנון מיקום הארון בחדר הוא חלק אינטגרלי וחשוב בסידור החדר, על מנת שסידור החדר ייתן מענה לצרכים שהגדרתם. הטיפים שפרטנו כאן יאפשרו לכם למקם ארון באופן שבו הוא יהיה פרקטי ואסתטי באותה מידה. יש לכם שאלות נוספות? המומחים של רהיטי דורון לרשותכם!