רהיטים לילדים: השפעת עיצוב וריהוט חדרי הילדים על הילד

הוכח במחקרים כי מערכת עבודה אישית וקבועה לילד (רהיטים לילדים), שלידה הילד יושב ומכין שיעורים מידי יום, מקבע את סדר היום לילד שיודע כי כשהוא יושב שם בשעות מסוימות, ובשעות אלו עליו להתמקד בהכנת שיעורים ונמצא תחת בקרה של הוריו. מעבר לכך, הילד יודע כי הדברים האישיים שלו מרוכזים ונגישים במקום אחד ושילוב של שני דברים אלו מקנים לילד תחושת ביטחון אישי וסדר ברור לילד במקום שלו בבית, במשפחה ובחברה.
 
בחירת המיקום של מערכת העבודה בבית ובחדר הינו קריטי לרמת הריכוז המתאפשרת לילד וכמובן גם תלויה בגיל הילד ויכולה להשפיע על הניצול היעיל של זמן העבודה. רצוי שמיקום פינת העבודה היה בחדר ולא בחלל הבית, אם זאת, מומלץ למקם את מערכת העבודה שבתוך חדרי ילדים בחלק הנגיש ביותר להורים בכדי שתתאפשר שליטה ובקרה של ההורים על מעשי הילד, בעיקר בעבודה על המחשב והסיכונים הנובעים מכך.  מיקום בחדר ולא בחלל הבית מונעות היסח הדעת והפרעות לריכוז הנדרש לילד בזמן הכנת השיעורים.
 
כמו כן רצוי להשתמש ולנצל את מירב התאורה הטבעית הקיימת בחדר ולא להסתמך רק על תאורת חשמל, למען הסביבה ולמען בריאות הילד.
 
מחקרים רבים מצביעים על כך שצבעים בהירים משפיעים על אווירת החדר, לכן חשוב כי בחדר ישולבו צבעים בהירים ורגועים הן בצבעי הקירות, הן ברהיטים לילדים והן באביזרים בחדר. רצוי כמובן לעשות שילובים מושכלים של צבעים בחדר אותם ניתן ליצור בעזרת שימוש בצבעים שונים של קירות החדר וכמובן שילוב של אביזרים כמו ווילון, שטיח, מצעים, וכיסא שהינם קלים לשינוי האווירה בחדר ותרומתם להשפעת האווירה והייחודיות של הילד בחדר הינה מכרעת ובעיקר משפיעה ומפתחת את ה'אני' והתפתחות האישיותית של הילד. בחירה באביזרים נלווים צבעוניים ניתנים לשינוי במהלך הזמן עם התפתחות הילד בקלות ובמהירות.
 
בחירה בכיסא המותאם ארגונומית לילד תאפשר לילד ישיבה נוחה לאורך זמן באזור העבודה ותשמור על זמן ריכוז ארוך יותר בזמן העבודה, רצוי לנסות את הכיסא לפני הרכישה ולוודא את התאמתו לנוחות הישיבה של הילד והיכולת לשנות את גובה הישיבה בהתאם לצרכים.