​איך אפשר לשפר ולשדרג את מראה הבית באמצעות



כאשר נפתחת דלת הכניסה לבית- נגלה בפנינו עולם חדש. המבט הראשוני אליו פותח הדלת נחשף בתחילה הוא הרושם הראשוני על הבית, העיצוב שבו, והתחושות העולות ממנו. כדי להעצים את הרושם הראשוני, כל שצריך לעשות הוא לטפל בקיר הבולט הראשון הנגלה בחלל בעת פתיחת דלת הכניסה- קיר זה נוטים לכנותו- "קיר כוח".

אז איך ומה עושים?

כדי להעצים את תחושת האדם הנחשף לקיר, אנו צריכים שהרושם הראשוני ישדר כוח. ישדר עוצמה חריגה של הקיר המודגש לעומת שאר החלל. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בצבע שונה או מרקם וחומר שונים ומיוחדים. אפקט דומה ניתן להשיג גם האמצעות שימוש באלמנטים בקיר שיקנו לו מראה עוצמתי.

החלל המרכזי

החלל המרכזי בבית, שהוא יכול להיות הקיר שבסלון או הקיר שבפינת האוכל, הוא למעשה כרטיס הביקור, אנחנו מבלים בו הכי הרבה, מארחים בו, מושפעים ממנו ועל כן מומלץ שאחד מהקירות המקיפים אותו יקבל מראה שונה. הקיר הנבחר יכול להיות במקום בו נמצאת הטלוויזיה, או הקיר מאחורי הספה, או הקיר של פינת האוכל, מה שחשוב  הוא שיהיה זה קיר בולט לעין – קיר שייזכר. 

שימוש בקיר כוח

בבתים שבהם יש מדרגות בחלל, ניצן לתת להן הדגשה ובכך לקבל "אופי" שונה בעזרת הדגשת הקיר. אם למשל נצבע את קיר המדרגות בצבע מיוחד ושונה מכל היתר, או אם נשתמש בטקסטורה מגניבה ומיוחדת– הרי ששדרגנו את מראה הבית ללא מאמץ, וכן חדר המדרגות מקבל חיבור צורני המקשר בין הקומות והמפלסים השונים. 

ישנם בתים בהם המטבח הוא גולת הכותרת של הבית, ואז שימוש ב"קיר כוח" במטבח יבליט את יופיו של המטבח ויאדיר את מראה הבית כולו. כאשר מדובר במטבח, אפשר לקשט את הקיר בתמונות שיתאימו לאופי המטבח או לצבוע אותו בצבע שיתאים לארונות וידבר ליתר האלמנטים שיש במטבח, ניתן לתלות על הקיר מדבקות משפטים מגניבים, או משהו טרנדי ואופנתי שיוסיף לחלל אווירה מיוחדת. 

ניתן להוסיף "קיר כוח" גם בחדרי השינה, אצל הילדים ובחדרי הנוער. למשל, בגב המיטה או כל קיר הבולט לעין בכניסה לחדר מעבר לצביעת הקיר בצבע חזק ושונה, ניתן גם  להדביק על הקיר טפט מגניב  לטעמו של הילד, מדבקת קיר לפי תחביביו של הילד, או לתלות תמונה גדולה יפה שתהווה מוקד משיכה בחדר.

רהיטי דורון מסיעים לכם לעצב את הבית ולחשוב על דרכים לשדרג, לשפר ולרענן את מראה הבית תוך שמירה על חיסכון בהוצאות ומינימום ומאמץ.