רשת רהיטי דורון עושה סדר - איך בוחרים מערכת עבודה?

ברשת רהיטי דורון מציעים מגוון שלם של מערכות עבודה לחדרי ילדים ובמקביל קיים מגוון שלם של אפשרויות משלימות כגון כוורות רצפה, שידות ועוד. אז איך מתאימים בין החלקים והאם זה בכלל כדאי? 

על מנת למצוא את המערכת הפונקציונאלית הטובה ביותר עבור הלקוח, יש לעשות את זיהוי הצרכים במידה המיטבית.

זיהוי צרכים

בשל האפשרויות הרבות המוצעות ללקוחות-  לקוח המגיע לבחור מערכת צריך לשאול את עצמו מספר שאלות מקדימות כדי למקסם את רכישתו:
1. מי מיועד לעשות שימוש במערכת (גיל, מין )
2. לאיזה שימושים נדרשת המערכת לתת מענה (עמדת מחשב, כתיבה , עבודה,  אחסון)
3. האם המערכת היא לחדר זמני או לחדר קבוע ולא מתוכננים שינויים נוספים בשנים הקרובות בחדר?

ממה מורכבת מערכת עבודה

מערכת עבודה קומפלט מורכבת ממספר חלקים מרכזיים הנקבעים לפי מידת התאמתם בזיהוי הצרכים של הלקוח, עיצוב המערכת ואופן מיקומה בחדר. מערכת עבודה כוללת משטח עבודה וחללי אחסון שונים: מגירות, מדפים, דלתות וכו'.
מערכת עבודה מורכבת משולחן עבודה בגובה של 73-76 ס"מ לפי תקן, משולב בכוורת תלייה על הקיר או כוורת שמחוברת לשולחן העבודה בעיצובים וגדלים שונים.
כמו כן ניתן לשלב למערכת העבודה: משטח נייד לכונן המחשב, מדף נשלף למקלדת, מגירות אחסון מובנות בתוך השולחן או ניידות על גלגלים, שידות עם משטח אחסון עליון לישיבה או ציוד מחשב וכן הלאה.

פונקציונאליות מערכת העבודה

ישנן מערכות פינתיות המנצלות את החלל של פינת החדר לחלל  עבודה יעיל ונוח. ישנן מערכות עבודה ישרות הממוקמות בקו הקיר של החדר וישנן מערכות עבודה ישרות בעלות קווים עיצוביים מעוגלים לפי סגנות עיצוב שונים.

משטחי העבודה וחללי האחסון במערכות השונות יכולות להשתנות לצרכים שונים ולסגנונות שונים, כגון משטח של שידה שינוצל למיקום מוצרים נלווים למחשב או לישיבה ואירוח. כמו כן שידות מגירות יכולות להיות לעיתים מחוץ לשולחן ולעיתים בתוך השולחן, תלוי במערכת ובצרכים.

 

חומרי הגלם

יש לבחון את חומר הגלם ממנו בנוי משטח העבודה הוא חייב להיות איכותי ועמיד לאורך זמן וכולל גימורים איכותיים ומוקפדים וקצוות אסתטיים. אופן בניית השולחן חייב להיות כזה המונע את התכופפות הפלטה לאורך הזמן, בנוסף חומר הציפוי רצוי שיהיה ניתן לניקוי בקלות מקשקושי ילדים על משטחי העבודה.